sobota, 24 sierpnia 2019

Jak znalezc idealnego faceta

Ostatnio przeczytalam na  facebooku post mojej kolezanki z lawki szkolnej, post traktowal o "prawdziwej milosci", byl tak slodki i tak nierealny, ze nie dziwilabym sie gdyby go zamiescila nastolatka. Poniewaz zamieszcza go kobieta w moim wieku to az mimie nosi, zeby taka kobiete potrzasnac i krzyknac "Obudz sie!"
Pozwolilam  wiec sobie zamiescic tutaj kilka rad-wnioskow, ktorych nauczyly mnie lekcje z zycia.

Po pierwsze: IDEALNY FACET NIE ISTNIEJE w swiecie realnym. Istnieje jedynie w bajkach, komediach romantycznych i telenowelach.

Mam za soba kilkunastoletnie malzenstwo, ktore postanowilam zakonczyc 15 lat temu, a w obecnym zwiazku jestem od siedmiu lat i wszystko wskazuje na to, ze spedzimy ze soba reszte zycia. Od rozwodu do spotkania Lui, minelo wiec osiem lat na  dosc intensywnej nauce i wyciaganiu wnioskow w relacjach damsko - meskich.

Poniewaz nigdy nie bylam sliczna jak laleczka, mialam wiec niezliczona ilosc kompleksow mimo to nauczylam sie zwracac na siebie meska  uwage w inny sposob. Nauczylam sie sluchac.
Sluchanie powinno byc ze zrozumieniem, wiec czasem trzeba wlozyc nieco wysilku, zeby sie skupic na slowach rozmowcy, zwlaszcza gdy mowi o rzeczach dla nas abstrakcyjnych, w ten sposob mozemy sie zawsze czegos nowego dowiedziec.  Czasem po prostu wyrazic zrozumienie i podziw, kazdy z nas lubi gdy sie go docenia i chwali. Chwalmy wiec i doceniajmy innych, to dotyczy kazdej relacji, nie tylko damsko - meskiej.

Zeby mezczyzna zaczal z nami rozmawiac nalezy uwazac, zebysmy nie wygladaly jak lwice na polowaniu. To mezczyzna ma polowac. Wyglodniala milosci kobieta odstrasza niemal kazdego mezczyzne, nawet tego, ktory jest podobnie wyglodnialy jak ona. Nie warto tez sprawiac wrazenia zbyt latwej ofiary bo polowanie przestaje byc atrakcyjne. Lew moze sie nami zainteresowac ale relacja prawdopodobnie zakonczy sie po skonsumowaniu... Nie raz slyszalam meskie opowiesci  o tym jak rano w lozku zastanawiali sie jak sie pozbyc tej kobiety obok, zeby jej nie urazic...
Moja rada, nie ubieraj sie wyzywajaco, zmniejsz dekolt a obcisle kiecki zakladaj wowczas, gdy chcesz sie tylko zabawic.

Lekcja, ktora zajela mi najwiecej czasu, to asertywnosc i pokochanie samej siebie. Mozemy miec wspaniale przyjacielskie relacje lub  miec swietnych kochankow ale stabilny i szczesliwy zwiazek jest mozliwy tylko wowczas, gdy same ze soba jestesmy szczesliwe. Nie mowie tu o euforii i stalej ekscytacji ale o pogodzie ducha, docenianiu robiazgow naszej codziennosci. O tym juz nie jedna ksiazka powstala i setki filmow na jutubie wiec szczerze zachecam do zapoznania sie i wdrozenia w zycie.

Na zakonczenie proponuje zapisac sobie kogo chcemy miec u swojego boku. Sprecyzowac ile ma miec lat, co lubi robic, jak ma wygladac etc. Mozna tez napisac to, czego absolutnie nie chcemy. Na mojej liscie napisalam np. ze moj idealny facet nie nosi bizuterii.
Kiedys na urodzinach kolezanki tanczylam z jednym z gosci, oj bardzo nam sie dobrze tanczylo a alkohol mocno temu sprzyjal, wieczor zakonczylby sie w wiadomy sposob, gdy moja uwage zwrocil gruby zloty lancuch na jego szyi... On wyszedl na chwile do lazienki a ja szybko zabralam moja torebke i doslownie ucieklam. Wiedzialam, ze jeszce jeden drink i nie mialabym szans na logiczne rozumowanie. W ten sposob oszczedzilam sobie i jemu kolejnego rozczarowania. Oczywiscie meska bizuteria dla kogos innego nie stanowi problemu, ale mi przeszkadza.  Lui pojawil sie w moim zyciu w kilka miesiecy po sporzadzeniu listy. Pasuje w 80% :)



8 komentarzy:

  1. Byłaś na moim blogu, wiesz co mnie spotkało. Przeżyłam z jednym mężczyzną 55 lat, co nawet mnie samej wydaje się być dziwne.Może dlatego tak długo byliśmy razem, że oprócz miłości łączyła nas przyjaźń i chęć wzajemnego rozumienia się? Nie wiem.Ale całe życie czułam jego akceptację tego co robię. A może dlatego, że potrafiliśmy ze sobą rozmawiać i nie było "cichych dni"? A może dlatego byliśmy tak długo razem, że oboje ceniliśmy u partnera nie tylko walory fizyczne ale i umysłowe? Teraz to już nie ma znaczenia i choć dzisiaj tonę we łzach ( już zaczęłam płakać, po 2 tygodniach) to jedno mogę powiedzieć - byłam szczęściarą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem w stanie wyobrazic sobie Twojego cierpienia, Wasze malzenstwo mialo solidne fundamenty jak milosc i szacunek do siebie nawzajem, obydwoje pomogliscie szczesciu pielegnujac te drogocenne walory.
      Przytulam Cie w placzu...

      Usuń
  2. Tak, tak, pokochanie siebie i asertywnosc!

    Pozdrowienia dla szczesliwej kobiety:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktykujesz codziennie wiec wiesz :)

      Pozdrowienia dla kobiety szczesliwej i madrej ! :)

      Usuń
  3. Polecam rowniez spacerowanie z psem, swietny lep na ludzi, czyli i na mezczyzn... 🙃 a jesli takowy nie lubi psów / zwierząt, nie ma sensu nim sie zajmować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie, pierwsza selekcja dokonuje sie automatycznie :)Uwazam, ze czasem pies lub kot jest zdecydowanie lepszym wyborem niz zwiazek z kims dla samego bycia...

      Usuń
    2. Gwoli wyjasnienia; Mirka nie jest wykorzystywana jako lep na chlopów ;) i nie ma funkcji zastepowania kogokolwiek, ona jest i ma prawo byc po prostu soba, moim psem :D

      Usuń
    3. No tak - ale przecież komedie romantyczne są takie wciągające...
      ;)

      Dobrej niedzieli, Eliu :)

      Usuń

O kryzysie malzenskim i moim nowym hobby

 Zaczne od poczatku:) Ubiegly rok  rozpoczal sie od klopotow z zebami, ktore wyniknely z odkladania w czasie, bo najzwyczajniej w swiecie po...